تماس با ماصفحه اصلی
سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد
   
    • بخشهای خبری
    •  
      منبع خبر :
      تعداد بازدید: 56
      کد: 213162
      تاریخ انتشار:
      ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      با پشتیبانی فنی سازمان فاوا شهرداری مشهد برگزار شد؛

      وبینار تخصصی سنجش میزان رضایت مردم و نخبگان از شهرداری و شورای شهر

      با پشتیبانی فنی سازمان فاوا شهرداری مشهد و تمهیدات صورت گرفته، شب گذشته وبینار تخصصی نتایج نهایی پژوهش با موضوع « رضایت مردم و نخبگان از شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد» به صورت آنلاین برگزار شد.
      وبینار تخصصی سنجش میزان رضایت مردم و نخبگان از شهرداری و شورای شهر

       به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، در این وبینار مدیر پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد، به ارائه یافته‌های این طرح پژوهشی پرداخت. همچنین محمدرضا کلائی شهردار مشهد، محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی دیگر از مدیران نیز طی برگزاری این وبینار با آن ارتباط برقرار کردند و به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع پرداختند. همچنین مخاطبانی از میان کارشناسان، اصحاب رسانه و عموم شهروندان نیز به صورت آنلاین مباحث مطرح‌شده را دنبال کردند.

      دانشیار جامعه‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد اجرای این طرح پژوهشی را حاصل همکاری دانشگاه فردوسی با شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد دانست و گفت: این تحقیق از سال 98 به صورت مستمر و در بازه‌های زمانی منظم انجام شده و اهداف اصلی آن کسب آگاهی بیشتر از انتظارات مردم و نخبگان نسبت به شهرداری و شورای اسلامی شهر، میزان رضایتمندی آنها و نیز روند تغییر میزان رضایت بوده است.

      دکتر علی یوسفی با اشاره به استفاده از ابزار پرسش‌نامه تحت وب، مصاحبه حضوری و نیز تلفنی در فرایند گردآوری داده‌های اولیه افزود: جمع‌آوری نظرات طی هشت مرحله، هر دو ماه یک‌بار صورت گرفت که در دو بخش عموم مردم و نخبگان شهر به صورت همزمان انجام شد و طیف‌های مختلف مردم و افراد اثرگذار از مناطق، سنین و مشاغل مختلف مورد پرسش قرار گرفتند.

      وی با مرور نتایج پژوهش، مهم‌ترین انتظارات عموم شهروندان از شورای اسلامی شهر را «توجه به خواسته‌ها و نظرات مردم» یاد کرد و از موضوع «بهبود نظافت و پاکیزگی شهر» به عنوان اصلی‌ترین توقع عموم از شهرداری مشهد نام برد. همچنین الکترونیکی شدن خدمات از جمله انتظاراتی بوده که از سوی گروه نخبگان مطرح شده است.

      از جمله نتایج جالب توجه پژوهشی که در این وبینار ارائه شد این است که بیشترین میزان رضایت عمومی از شهرداری به منطقه 11 مشهد تعلق دارد که شهرداری این منطقه به صورت الکترونیک به شهروندان خدمات می‌دهد.

       

      تعداد بازدید: 56
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
مجموع بازدیدها : 7,125,020
تعداد بازدید امروز : 100
تعداد بازدید دیروز : 803
آخرین به روزرسانی : 11:27  1400/06/29
آدرس :

بلوار معلم- نبش معلم یک

تلفن :05131296464
فاکس :05136090502
رایانامه :fava@mashhad.ir
کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
تامین و به روزرسانی محتوای این سایت توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد انجام میگردد