تماس با ماصفحه اصلی
سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد
   
    • بخشهای خبری
    •  
      منبع خبر :
      تعداد بازدید: 78
      کد: 210000
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      مدیرعامل سابق شرکت مخابرات ایران:

      همگرایی یکی از ثمرات دیجیتالی شدن است

      مدیرعامل گروه داده‌پردازی پارسیان با اشاره به ملزومات توسعه‌یافتگی جوامع در عصر حاضر بر ظرفیت بالای خدمات مالی برای دیجیتالی شدن تأکید کرد.

      همگرایی یکی از ثمرات دیجیتالی شدن است

      به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، مظفر پوررنجبر در بازدید از غرفه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در ششمین نمایشگاه تراکنش ایران و آشنایی با اقدامات این سازمان از جمله طراحی زیرساخت هم‌پذیرندگی کیف پول‌های موبایلی «کیان» گفت: خدمات مالی همچون کارگزاری و امور بانکی، بیمه و سایر خدمات در این حوزه می‌تواند به طور کامل دیجیتالی شود. در عصر حاضر شاهد دیجیتالی شدن امور هستیم که یکی از نمونه‌های آن همین مبادلات مالی است. باید توجه داشت که مشکلات ناشی از عدم دیجیتالی شدن در فرایند توسعه نمایان می‌شود.

      وی افزود: در نتیجه دیجیتال شدن امور می‌بینیم که همگرایی خوبی بین خدمات به وجود می‌آید و پایه این نتایج نیز حوزه ICT است. در واقع همگرایی یکی از ثمرات دیجیتالی شدن به شمار می‌رود.

      مدیرعامل سابق شرکت مخابرات ایران با تشریح پیشینه فناوری‌ها در این خصوص گفت: در این حوزه ابتدا connectivity و اتصال به وجود آمد و در حوزه داده و پهنای باند رشد کرد. از این رو امکان ارتباط اشیاء با یکدیگر میسر شد و در نتیجه مفهوم دیجیتالی شدن شکل گرفت.

      پوررنجبر با تأکید بر اهمیت توسعه و کاربردی کردن فناوری‌های موجود در این زمینه اذعان کرد: پیشران‌هایی در این عرصه وجود داشته‌اند که رشد کرده‌اند؛ مانند بلاکچین که در مدل‌های ریاضی پیش از این نیز وجود داشته، اما اکنون رشد کرده و وارد کسب و کار شده است. فناوری‌های دیگری همچون VR، AR، AI و CLOUD نیز از این دست محسوب می‌شود.

      وی با اشاره به تحولات این حوزه در دوره معاصر تصریح کرد: پیام انقلاب صنعتی چهارم این است که پیشران‌ها نقشه توسعه‌ای ندارند بلکه در تمام زمینه‌ها دارای نقش تحولی هستند و ماهیت امور را تغییر می‌دهند. ماهیت پول امروزه خیلی سریع در حال تغییر است. اسکناس از بین رفت و تبدیل به کارت شد و کارت نیز جای خود را به فناوری‌های مبتنی بر گوشی هوشمند می‌دهد.

      مدیرعامل گروه داده‌پردازی پارسیان خاطرنشان کرد: هر خدمتی یک تولیدکننده و یک مصرف‌کننده دارد. در گذشته لازم بود ارباب رجوع برای دریافت خدمت به محل مشخصی مراجعه کند. اما اکنون پلتفرم‌هایی به وجود آمده که خدمت را در جایی که مصرف‌کننده نیاز دارد، ارائه می‌دهد. در شرایط ایده‌آل باید در هر مکان و زمان مورد خواست مصرف‌کننده، خدمات قابل ارائه باشند؛ این امری است که از خواص انقلاب صنعتی چهارم به شمار می‌رود و قطعا در آینده اتفاق خواهد افتاد. این تحول در حوزه مالی بسیار سریع رخ می‌دهد چرا که ظرفیت بالایی در این خصوص دارد.

       

      تعداد بازدید: 78
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
مجموع بازدیدها : 7,185,104
تعداد بازدید امروز : 528
تعداد بازدید دیروز : 1,001
آخرین به روزرسانی : 12:26  1400/09/16
آدرس :

بلوار معلم- نبش معلم یک

تلفن :05131296464
فاکس :05136090502
رایانامه :fava@mashhad.ir
کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
تامین و به روزرسانی محتوای این سایت توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد انجام میگردد